Het zonnige Douala - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Anouk - WaarBenJij.nu Het zonnige Douala - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Anouk - WaarBenJij.nu

Het zonnige Douala

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Oktober 2013 | Kameroen, Douala

Hier het eerste reisverslag vanuit het zonnige douala.
Wat hebben we al een hoop meegemaakt.
Ik zal bij de reis beginnen.

Om half 3 (17-10-2013) ging mijn wekker. Het was tijd om op te staan. Aangekleed, opgemaakt, brood gesmeerd, snel wat gegeten en mijn laatste spullen in mijn koffer gedaan. Om half 4 vertrokken we naar Kaylee. Die stond ook al paraat en we konden op weg naar Dusseldorf. Anderhalf uur later kwam het vliegveld in beeld. Daar iedereen opgewacht en ingecheckt. Mijn koffer was te zwaar dus nog snel wat spullen aan mama mee terug gegeven en de rest in een extra tas als handbagage gedaan. Vervolgens nog gezamelijk wat gedronken bij de Starbucks en toen was het langzamerhand tijd om afscheid te nemen. Wat was dit moeilijk zeg, er vloeide een hoop tranen maar na ongeveer 15 min was het toch echt tijd om onze geliefde ouders/broers/zussen /vriendjes en vriendinnen vaarwel te zeggen.
Met betraande oogjes door de douana. Ik werd er al gelijk uit gepikt. HELP wat gaat er gebeuren?! Het bleek een random explosieventest te zijn en gelukkig was er niks aan de hand dus konden we al snel verder.
De eerste vlucht van Dusseldorf naar Parijs verliep erg snel. Na een uurtje stonden we al op Charles le gaulles. Hier het vliegtuig uit en wat gegeten bij een veeeeeel te dure luchroom. Maargoed we hadden honger.
De tweede vlucht was een stuk langer. Van Parijs naar Douala (ongeveer 7uur). Het vliegtuig was erg luxe met een tv’tje voor muziek, spelletjes en films en ook kwamen ze geregeld langs met lekker eten. Ik heb bijna de hele vlucht geslapen dus kwam redelijk uitgerust op Douala aan.
Jezus wat een hitte!! Dit waren we niet gewend. Met bezwete gezichten door de Douana en onze koffers opgehaald. Buiten kwam gelukkig gelijk de man van het Guesthouse naar ons toe en begleide ons naar zijn auto. Dit was erg prettig aangezien iedereen je koffer wil dragen in ruil voor geld. De koffers werden in de auto geladen maar het waren er toch wel erg veel dus er moest een tweede auto aan te pas komen. Dit verliep allemaal zonder problemen.
Onderweg naar het Guesthouse keken we onze ogen uit. Wat een ander land! Wel heel leuk om te zien. Mensen die langs de grote weg lopen, scooters waar ze met zijn 3e op zitten (zonder helm) en auto’s die bij ons al lang niet meer door de APK kwamen.
Het guesthouse is erg mooi. We hebben een goede kamer met airco en een zwembad voor de deur.
’s Avonds zijn we wat gaan eten bij een restaurantje om de hoek. Helaas hadden ze geen pizza (die wel op de kaart stond) dus maar een lekker stukje kip met friet besteld. Daarna de wifi uitgeprobeerd die overigens redelijk goed werkt en toen gaan slapen.

De volgende dag (18-10-2013) om 8u aan het ontbijt en vervolgens de stad verkent met de auto. Ondertussen nog wat ingeslagen bij een supermarkt en smiddags lekker aan het zwembad gelegen. Ik ben al goed verkleurd van die paar dagen zon. In de avond weer wat gegeten bij het restaurant en nog even geskypt met de mensen thuis.

Gister (19-10-2013) zijn we te voet de omgeving gaan verkennen. Al onze waardevolle dingen thuis gelaten want we werden al gewaarschuwd. We hadden afgesproken dat wanneer we ons niet veilig voelde we om zouden draaien. Het eerste stuk ging goed tot we bij de grote straat aankwamen. Hier kwamen wel erg veel mensen tegelijk op ons af dus het leek ons beter om om te draaien. Vervolgens de andere kant in gelopen waar het iets rustiger was. Hier kwamen we een restaurantje tegen en hadden we afgesproken om hier savonds terug te komen. Verderop was een patisserie/boulangerie, wat een lekkere taarten/broodjes hadden ze daar. Maar aangezien het hier zo warm is toch maar gekozen voor wat stokbroden en wat drinken want dat was bijna op. De rest van de dag weer bij het zwembad doorgebracht en savonds zijn we bij het restaurantje wezen eten. Erg lekker, ze hadden spaghettie bolognese en smirnoffice!! Daarna heeft de rest nog een dansje gedaan met de bediening en ik heb het op film gezet. Wat kunnen ze hier goed dansen!
Vandaag (20-10-2013) hebben we grootendeels bij het zwembad gelegen. Vanmiddag zijn we trouwens wel bij een heel lekker mediteraans restaurant wezen eten. De keus was hier al snel gemaakt, PIZZA! Die smaakte goed. We dachten dat wordt afkicken van al dat lekkere eten daar in het verre land maar tot nu toe valt het ons niks tegen.
Vanavond doen we rustig aan en morgen vertrekken we om 6u naar Shisong. Dat word dus een kort nachtje. Ik ben benieuwd hoe de reis zal verlopen en hoe het daar zal zijn want dit was gewoon vakantie vieren. Dalijk zullen we wel aan de bak moeten, maar dat is ook niet erg. We hebben nu een paar dagen kunnen genieten.

Ik houd jullie op de hoogte!

xxx

• 20 Oktober 2013 - 22:42

Mirjam:

Hoi anouk...

Klinkt idd als vakantie en dat pakken ze je toch al
    niet meer af...
    Voor morgen heel veel succes. ..en ik kijk weer uit naar je
    nieuwe verhaal....voor nu slaap lekker...

Knuf tante Mirjam

• 20 Oktober 2013 - 22:57

Nynke:

Hi moppie.

Leuk leuk hihi snel weer skypen.

Goede reis morgen

Dikke kus van mij en de rest xxx

• 21 Oktober 2013 - 14:19

Syl:

Hey Anouk,

Wauw dat klinkt allemaal geweldig ! Super leuk om te lezen hoor.
    Ik ben zo benieuwd hoe je deze eerste dag straks hebt ervaren.
    We lezen het weer graag !
    Lieve groetjes uit ons koude kikkerlandje
    Paul & Syl en poot van Sep xx

• 21 Oktober 2013 - 19:27

Ria:

Ha Anouk,
    wat een verhalen al! Het eerste gedeelte klinkt goed! Op naar hoofdstuk 2, suc6.

Xxxx

• 22 Oktober 2013 - 12:26

Loes:

Hoi Anouk,

Had via Ria gehoord dat je naar Cameroen ging, ga je verhalen zeker volgen. In ieder geval lekker relaxed begonnen daar. Heel veel suc6 en ben benieuwd naar je avonturen!

Gr. Loes, Sjaak

• 23 Oktober 2013 - 13:33

Marijke Van Schadewijk (collega Mama Gemeente):

Hallo Anouk
    Lijkt vakantie, waar je nu bent.
    Heel veel succes en sla zoveel mogelijk op.
    Je kunt het niet meer overdoen.
    Heel veel plezier en geniet ervan.
    Ik blijf je verhalen volgen.
    Groetjes

• 26 Oktober 2013 - 14:44

Esscheweg:

Hallo Anouk,
    Wat een verhaal, lekker genieten daar en ben benieuwd naar je stageverhalen!
    Groetjes,

marianne

• 26 Oktober 2013 - 19:59

Rieky Van Uden:

Supper al die verhalen ben je al weer een beetje beter ben benieuwd naar je eerste dag groetjes en een dikke knuffel

• 31 Oktober 2013 - 22:14

Petra Groenewoud:

Hoi Anouk,
    Ik lees net jou reisverslag heel spannend en ondernemend allemaal.Fijn dat het allemaal loopt maar inderdaad zoveel op een kamer?we hebben het toch maar luxe in Nederland.Werk ze en geniet blijf je volgen.groetjes Petra en Bryan Randy en Nick