Kriebelsssss - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Anouk - WaarBenJij.nu Kriebelsssss - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Anouk - WaarBenJij.nu

Kriebelsssss

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Oktober 2013 | Nederland, Nederland

Over 1 week en 6 dagen is het dan zo ver. Dan zitten we in het zonnige Douala. Dit is de stad waar we aan zullen komen met het vliegtuig. We zullen hier 2 dagen overnachten in een hostel en van hier uit reizen we door na Bamenda. Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Wat gaat de tijd toch snel.

Alle spulletjes zijn zo goed als binnen, wat was dit een werk zeg. Nooit gedacht dat er zoveel geregeld en gehaald moest worden. Wanneer je op vakantie gaat pak je alles een paar dagen van tevoren in en dan kun je vertrekken maar nu moet ik overal aan denken. Handschoenen, mondkapjes, uniformen, shampoo, creme-spoeling, make-up, washandjes, handdoeken, beddengoed noem het maar op. Het was wel een aanslag op mijn portemonnee. Gelukkig krijgen we straks wat terug van de overheid dus dan valt het in het totaal allemaal wel mee.

Gister zijn we met 3 meiden naar Den Haag geweest om ons visum op te halen. Dit was een van de laatste dingen die nog geregeld moest worden. 's Ochtends dan ook al vroeg vertrokken omdat we voor 12 uur bij de Kameroense Ambassade moesten zijn. We kwamen op het station 2 dames tegen die ook na de Ambassade gingen en die de weg wisten, wij hen dan ook mooi gevolgd. Uiteindelijk netjes op tijd binnen. Hier kregen we al onze eerste cultuurshock, er waren veel donkere mensen binnen, de ruimte was ook niet je van het en de mevrouw van de Ambassade sprak alleen engels. Wij uitgelegd wat we precies wilde, bleek dat nog niet alle papieren in orde waren. Deze ingevuld en ingeleverd. Nu was een visum geen 120 euro maar 150 euro omdat wij langer blijven dan 90 dagen. Dus weer op zoek na een bank om extra geld te pinnen. Uiteindelijk het geld afgegeven en konden we om half 4 terug komen om de visums op te halen. De rest van de dag dan ook gezellig in den Haag op het terras en in de winkelstraat doorgebracht.

Er zijn nu nog wat kleine dingetjes die gehaald moeten worden maar voor het grote gedeelte is echt alles binnen. Nu nog genieten van alle vrienden en familie om me heen, volgende week nog een afscheidsfeestje en dan is het toch echt tijd om te vertrekken na de rimboe.....

• 14 Oktober 2013 - 23:08

Ria Van Der Meijden:

Ha Anouk, een grote uitdaging staat op je te wachten. Wij hebben er het volste vertrouwen in dat je die tot een goed einde gaat brengen, en dat je met veel nieuwe ervaringen en verhalen weer thuis komt. Wij wensen je het allerbeste daar in Kameroen en zullen je verhalen op de voet volgen! HEEL VEEL SUCCES EN VOORAL VEEL PLEZIER.

Groetjes Geert-Jan & Ria
    Baukje & Sjors
    Lobke & Tjepke

Xxxxx

• 16 Oktober 2013 - 09:35

Marina:

Hey Anouk, heel veel succes en vooral plezier toegewenst! Ik ga je zeker volgen op je blog. Veel groetjes, Marina